Czy jest pani w ciąży? « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose

Temat: błędy VW Polo 6N
Witam,

dzisiaj dokonałem testów za pomocą kabla vag i wykryłem te usterki:

16497 Czujnik temperatury zasysanego powietrza wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17950 Czujnik położenia przepustnicy 1 - zła funkcja
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17952 Potencjometr silnika przepustnicy wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16605 Czujnik/przełącznik pozycji przepustnicy/pedału gazu B zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17987 Zakres regulacji przepustnicy - ustawienia podstawowe
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16492 MAP/czujnik ciśnienia - wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16955 Przełącznik stopu/hamulca - uszkodzenie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17833
Zawór przewietrzenia zbiornika - zwarcie do masy
17809
Zwór recyrkulacji spalin - zwarcie do masy


Chciałbym się dowiedzieć czy są to dość poważne problemy i czy naprawa wyniesie dość dużo?

Dziękuję Pozdrawiam
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1341817.html



Temat: VW Polo 1,4 16V silnik AUA z 2000r-szarpie, traci moc.
Witam. Mam problem z moim Polo. Świeciły się kontrolki Check i EPC, na diagnostyce komputerowej wykazało że nie działa sonda lambda i zawór recyrkulacji spalin. W serwisie VW wymieniono mi sondę, zawór, sprawdzono instal.elektr.od zaworu recylkul.do sterownika, oczyszczono przepustnicę, wymieniono przewody odpowietrzające skrzynie korbową, sprawdzono układ chłodzenia, kontrolki już się nie świecą ale auto nadal nie chodzi tak jak powinno. Odpala bez problemu ale w czasie jazdy jak się rozgrzeje często szarpie, traci moc, jest jakoś ogólnie zamulone. Ostatnio jadąc autem stracił moc bardzo i mrugnęła kontrolka Check i potem auto jechało ok.Auto nie zachowywało się tak jak była popsuta sonda. Myśleliśmy że to może paliwo ale chyba raczej nie, filtr wymieniony, zatankowane niby lepsze paliwo i nadal zachowuje się tak samo. Proszę o pomoc, może ktoś spotkał się już z takim przypadkiem. Mam Polo 1,4 16V silnik AUA z 2000r.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1491176.html


Temat: Problem z obrotami i nie odpala na zimnym silniku
" />Witam serdecznie. Jestem tu nowy i czytalem kilkanascie postow ktore nawiazywaly do mojego problemu, niestety nie znalazlem odpowiedniego...
Wszysko zaczelo sie prawdopodobnie od kontrolki zaworu recyrkulacji spalin. Jakos od tego momentu samochod nie chcial odpalac na dotyk... Odpalal nawet niekiedy za 5 razem po dlugim kreceniu, a niekeidy wcale. Gdy juz sie rozgrzal po zgaszeniu odpapal ok, ale kiedy gasilo sie go na zimnym silniku znowu byly problemy. Gadalem ze znajomym ktory ma fabie 2002 i powiedzial mi ze tez tak mial z odpalaniem i w koncu padl mu calkiem samochod i w serwisie wymienili mu cewki i mial problem z glowy. Pojechalem wiec do serwisu a tam powiedzieli mi ze to przez zarow recyrkulacji spalin. Wyczyscili mi go i powiedzieli ze bedzie ok ale jak cos to trzeba bedzie go wymienic... Zaplacilem wiec 230 zl za przeczysszenie zaworu po czym po kilku dniach znowu zaczela sie swiecic kontrolka od zaworu i dziac problemy z zapalaniem. Pojechalem wiec do polecanego mechanika w okolicy, ktory zatkal ten zawor blaszka. I zaczelo sie dziac... samochod nie chcial wchodzic na obroty. Podlaczalismy pod vag i pokazywal rozne bledy(juz nie pamietam dokladnie jakie) ale doszlismy ze to przez czujnik map sensor, bo akurat mechanik mial audi pod reka wiec wyjal z z niego i wstawil do polo. Problemy z obrotami skonczyly sie. Chodzil normalnie. I znowu za kilka dni pojawia sie kontrolka od zaworu ale to ze jest zatkany wiec luz. Niestety problemy z odpalaniem sa nadal i nawet jest tak ze przez chwile przy odpalaniu same skacza mu obroty na 15-20tys ale po chwili wracaja do normalnosci. Nie mam pojecia czemu tak jest, zadne inne kontrolki sie nie swieca... Prosze Was o pomoc..
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=20123


Temat: TU umieszczamy prośby o spr. nr części w ETKA
" />
">Nadal nie wiem czy mam szukać przepływki z dokładnie takim samym numerem części, czy mogą być inne oznaczone jako do 1,4 TDI.
Niestety to musi sprawdzić ktoś bardziej doświadczony.

">Prosiłbym kogoś aby sprawdził mi za pomocą ETKI jaki ma numer zawór EGR recyrkulacji spalin do Polo 9N, 2002r., 1.4 16V BBY 75KM.
Zawór recyrkulacji spalin - 036131503T - koszt w ASO ok. 560zł
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14474


Temat: 1.4 16V AFH
" />A płynu nie ubywa z układu chłodzenia? Jak coś to najprawdopodobniej masz walniete czujniki - jeden idzie do sterownika a drugi na wskaznik. jak Ci nic nie pokazuje to silnik moze chulac na ssaniu i dlatego tak chleje. To tez masz grubo w polo. Ja jak jezdzilem z silnikiem niedogrzanym to spalanie bylo podobne. Pojedz do madrego mechanika i Ci powie co jest grane. Moj mechanik podlaczyl sprzecicho w stylu self diagnostics EOBD. Nie znam sie na tym ale mam wydruk od niego o bledach i danych ze sterownika i wyszlo wszystko, nawet ze nie dziala zawor recyrkulacji spalin bo jakis jelop wyciagnal wezyk podcisnieniowy i silnik niby 1/3 mocy nie mial a teraz sie lepiej zbiera od niskich obrotow.
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=16748


Temat: kontrolka Check
" />Witam
Mam VW Polo rok 2001 1,4 16v i również zapala mi się kontrolka check. Po wizycie w warsztacie i podłączeniu do komputera najpierw wykryto błąd który wskazywał że zepsuty jest zaworek na kolektorze ssącym,kupiłem wymieniłem ale problem znowu się powtarza.Pojechałem kolejny raz do warsztatu.Tym razem na byc niesprawny zawór recyrkulacji spalin EGR.
Może mi ktoś powiedzieć czy ten zawór można wyczyścić i czy ktoś go już wymieniał i problem znikł?
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=1219


Temat: TU umieszczamy prośby o spr. nr części w ETKA
" />Witam.
Prosiłbym kogoś aby sprawdził mi za pomocą ETKI jaki ma numer zawór EGR recyrkulacji spalin do Polo 9N, 2002r., 1.4 16V BBY 75KM.
Z góry dzięki! Pozdrawiam
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14474


Temat: zawór recyrkulacji spalin EGR
" />vw polo rok 2005 mam problem,jak wygląda ten zawór,gdzie on jest zamontowany,czy można go zaślepić w tym modelu,BARDZO proszę o pomoc może jakieś fotki ktoś ma,silnik 1.4 75koni
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=15391


Temat: Spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
" />Po pierwsze, czynnik chłodzący jest w układzie i ciśnienie było sprawdzane ?!
Następnie sprawdz przekaźnik wentylatora powietrza - może robić zwarcie i nadmiernie obciąża alternator (skoro masz błąd 705) albo spróbuj zdjąć pasek klinowy napędzający sprężarkę klimy (czy sama sprężarka nie powoduje oporu mechanicznego) - być może tu jest problem.
Ja w swoim polo (1.4 tdi 75 kW) bardziej odczuwam (na silniku) moment załączenia wszystkich świateł, wycieraczek, ogrzewania szyby (razem wziętych) niż załączenie klimy (zakładam, że masz klimatyzację automatyczną - Climatronic).
Co do silniczków sterujących klimatyzacji to problemem są potencjometry znajdujące się wewnątrz. Regeneracja ich wystarcza na krótko (bo są niedostępne w sprzedaży), a rozbieranie pulpitu zajmuje trochę czasu (mam już w tym doświadczenie).

Tu masz opis kodów ze strony:
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html

Kod błędu : 01596
nl com Motor voor Klep Buitenlucht-Binnencirculatie (V154) Zawór Engine Outdoor-Indoor drogowy (V154)
du du Stellmotor fĂźr Frisch-/Umluftklappe (V154) Frisch-/Umluftklappe fĂźr Stellmotor (V154)
en i Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154) Motor na zewnątrz / Klapka recyrkulacji powietrza (V154)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent Dodatkowe informacje na temat kodów błędów. Przerywany
Mogelijke verschijnselen: Możliwe objawy:
Onbekend Nieznany
Mogelijke oorzaken: Możliwe przyczyny:
Bedrading en aansluitingen Przewodów i połączeń
V154 defect V154 wady
Mogelijke oplossingen: Możliwe rozwiązania:
Check Meetwaardeblokken Sprawdź Bloki pomiarowe
Repareer bedrading en aansluitingen Naprawa przewodów i złączy
V154 vervangen V154 otrzymuje

Kod błędu : 00705
nl com Relais voor koellucht-ventilator, 1e trap (J279) Przekaźnik wentylatora powietrza, pierwszy etap (J279)
du du Relais fĂźr KĂźhlerlĂźfter Stufe 1 (J279) fĂźr Relais Stufe KĂźhlerlĂźfter 1 (J279)
en i Relays for radiator exhaust stage 1 (J279) Przekaźniki do chłodnicy spalin etapu 1 (J279)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent Dodatkowe informacje na temat kodów błędów. Przerywany
Mogelijke oorzaken: Możliwe przyczyny:
Kortsluiting of onderbreking in de bekabeling of stekerverbinding van regelapparaat (J255) naar relais voor koellucht-ventilator (V7) en (V35) trap 1 Przerwa lub zwarcie w instalacji elektrycznej lub złącze z jednostki sterującej (J255) przekazywać do wentylatora powietrza (V7) i (V35) Etap 1
J279 defect J279 wadliwe
Mogelijke oplossing: Możliwe rozwiązanie:
J279 controleren met meetwaardeblokken J279 sprawdzić wartości z bloków pomiarowych
Kabels en stekerverbindingen controleren aan de hand van stroomloopschema Sprawdź kable i złącza za pomocą schemat połączeń
J279 vervangen J279 otrzymuje

Mam nadzieje, że pomogłem.
Powodzenia

W razie pytań pisz na PW
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19938